Proszę nakłonić 10 dorosłych osób (najlepiej 5 mężczyzn i 5 kobiet) do wypełnienia formularza spod poniższego przycisku..
Pojawi się niebawem.
Bardzo ciekawe materiały z YT: dr Tomasz Rożek w blogu "Nauka. To lubię" przedstawia ogólne informacje o budowie i rozwoju mózgu; dr Alicja Puścian - świetne wykłady o (1) mózgu i badaniach nad zmianą jego czynności i (2) neuroplastyczności; dr Marzena Stefaniuk omawia mikroskopowe obrazowania mózgu; dr hab. Tomasz Wilanowski omawia procesy transkrypcji DNA.
Samokontrola i jej deficyty - kontekst dla profilaktyki i resocjalizacji
Wykład dr. W. Glaca na temat neurobiologii zachowań przestępczych (Kawiarenka neurobiologiczna - projekt "Oblicza neuronauki").
DO PRZECZYTANIA OBOWIĄZKOWO
Pod przyciskami są dostępne teksty do zajęć. Musisz dwa razy podać hasło, najpierw by uzyskać dostęp do pliku i drugi raz by ten plik otworzyć.
Systemy dopaminowe i ich znaczenie
Na podstawie informacji z zajęć i źródeł wskaż struktury tworzące dopaminowy szlak nagrody i określ jego znaczenie dla procesów regulacji. W pobliżu znajduje się inny szlak dopaminowy (nigrostriatrialny), który pełni inną funkcję - jaką? Niektórzy badacze sądzą, że to właśnie rozwój szlaków dopaminowych decyduje o wyższości ludzkiego mózgu nad mózgami innych istot - dlaczego?
Pętle podstawno-korowe - kluczowe dla regulacji czynności
Na postawie filmu określ, jakie struktury nazywane są jądami podstawnymi i jakie pełnią funkcje w regulacji. Poszukaj w źródłach, jakie zaburzenia mogą być związane ze zmianami w układzie jąder podstawnych.
System limbiczny i podwgórze - regulacja stresu
Na podstawie filmu określ, jakie struktury tworzą układ limbiczny, jakie są funkcje tego układu. Poszukaj w źródłach informacji na temat funkcji poszczególnych struktur układu limbicznego.